Deklaracja zgodnosci


Koordynatorem do spraw dostępności jest Agnieszka Kiełbasa

 

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://bip- cuw.spsieradz.finn.pl

Centrum Usług Wspólnych w Sieradzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej BIP zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony BIP Centrum Usług Wspólnych w Sieradzu https://bip- cuw.spsieradz.finn.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 22 stycznia 2007 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: Informacje dostępne na poszczególnych stronach podmiotowych i przedmiotowych BIP

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Status wynika z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
    • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
    • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,

Treści nieobjęte przepisami

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 23 listopada 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) .

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Kiełbasa - mejlowo dyrektor@cuw- sieradz.pl lub telefonicznie 513 895 520.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Centrum Usług Wspólnych w Sieradzu

Plac Wojewódzki 3
98-200 Sieradz

Siedziba Centrum usług Wspólnych w Sieradzu zlokalizowana jest w budynku przy Placu Wojewódzkim 3 w Sieradzu.


Wejścia do budynku urzędu poprowadzone są poprzez utwardzone dojścia. Schody wejściowe do budynku posiadają kontrastowe oznaczenie. Osoby z niepełnosprawnościami mają zapewniony dostęp do budynku w następujący sposób - wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych umożliwiający dostęp do budynku osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub rodzicom z dziećmi w wózkach. Podjazd i schody wyposażone są w poręcze. Na końcach poręczy przy schodach wejściowych do budynku oraz przy pochylni dla osób niepełnosprawnych są oznaczenia dotykowe
Wewnątrz budynku znajdują się trzy dźwigi osobowe umożliwiające dostęp do wszystkich pięter budynku. Budynek posiada dwie klatki schodowe. Schody wewnątrz budynku wyposażone są w poręcze. W budynku są kontrastowe oznaczenia schodów wewnętrznych i drzwi szklanych, na poręczach klatek schodowych są oznaczenia dotykowe.
Stanowiska postojowe dla samochodów osobowych, z których korzystają osoby z niepełnosprawnością są usytuowane w pobliżu wejść do budynku.
Dla osób niewidzących lub słabowidzących w budynku zamontowano tabliczki informacyjne z oznaczeniami w języku Braille'a przy drzwiach do pomieszczeń sanitarno-higienicznych oraz plany tyflograficzne przedstawiające rozmieszczenie pomieszczeń na danym piętrze.
Ponadto w toaletach dla osób niepełnosprawnych zamontowany jest bezprzewodowy system przywoławczy
Dla osób niesłyszących lub słabosłyszących dostępna jest przenośna pętla indukcyjna, która znajduje się na parterze w portierni
Na terenie budynku istnieje możliwość poruszania się osób niepełnosprawnych z psem przewodnikiem. W tym celu należy zgłaszać się do zlokalizowanej przy wejściu frontowym portierni w celu uzyskania dodatkowej pomocy bądź informacji

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
    Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. nr 209 poz. 1243) Starostwo Powiatowe w Sieradzu zapewnia osobom uprawnionym tj. doświadczającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się dostęp do świadczenia następujących usług:
    • tłumacza PJM (polski język migowy)
    • tłumacza SJM (system językowo-migowy)
    • tłumacza SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych)
    Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Centrum Usług Wspólnych w Sieradzu (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Telefon 513 895 520, e-mail dyrektor@cuw-sieradz.pl
    Można również skorzystać z pomocy osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną, w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
  • Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..
Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
01‑04‑2025 09:15:41
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie